چند نکته در رابطه با تنظیم خواب

چند نکته در رابطه با تنظيم خواب 
1. دوستان عزيزم اولين و مهم ترين نکته در تنظيم خواب به نظرم اينه ک شما به مغزتون بفهمونين که برنامه اي که براي خوابتون مي ريزين بهش عمل مي کنين 
مثلا اگر قراره ساعت هفت صبح از خواب بيدار بشين با اولين صداي زنگ سعي کنين بيدار بشين 
چون اگه زنگ رو خاموش کنين و يا حتي به خودتون بگين که يه ساعت بيش تر مي خوابم
مغز به اين نکته عادت مي کنه که خب حالا بيش تر هم بخوابم چيزي نميشه که
ديروز هم همين کارو کردم هيچ اتفاقي نيافتاد 
پس بايد به مغزتون حالي کنين که من طبق برنامم بيدار ميشم 
و بهش پايبند باشين 

قبل از اينکه به رختخواب برين کاراتون با گوشي همراهتون رو انجام بدين و تلفن همراهتون رو به هيچ عنوان با خودتون توي تخت خوابتون نبرين 
يک اينکه نور موبايل باعث ميشه که خيلي دير تر خوابتون ببره 
و دو اينکه يهو ب خودتون مي ياين و مي بينين که يک ساعته در فضاي مجازي هستين و ديگه خواب هم از سرتون پريده

خودتون رو از چالش هاي روزانه و فضاي مجازي دور نگه دارين 
توصيه مي کنم اپليکيشن هايي مثل ايسنتاگرام و تلگرام خيلي کم استفاده بشن و اگر روي گوشي تون اين اپليکيشن ها رو دارين براي استفاده از اونا ساعت معين کنين و از اون مقدار بيش تر براشون وقت نزارين

شب سر ساعتي که معين کردين به رختخواب برين حتي اگه خوابتون نمي آد 
بهتون قول ميدم اگر چند روز در ساعت معيني به رختخواب برين و به محض اينکه گوشي تلفن همراهتون زنگ مي خوره بيدار بشين 
بدنتون قطعا به اين وضعيت عادت خواهد کرد 
خودتون رو از حواشي دور کنين 
سعي کنين قبل از خواب به جاي فکر کردن به مسايل حاشيه اي به فکر برنامه ريزي فرداتون باشين و براي فرداتون و نوع مطالعتون برنامه ريزي کنين

خوابيدن بعد از ظهر هيچ اشکالي نداره 
پس اين تصور غلط رو کنار بزارين که حتي اگر خسته اين و نا ندارين بايد ادامه بدين 
و مطمئن باش که اگر در طول روز خوب درس خونده باشين طبيعتا خسته خواهيد شد و شب نيز خيلي زود خوابتون خواهد برد 

توصيه مي کنم شب بين ساعت ده تا دو بخوابين و صبح ها بين ساعت شش تا نه صبح از خواب بيدار بشين 
بسته به خودتون هر چه شب زودتر بخوابين طبيعيه که بايد زودتر هم بيدار بشين 
مثلا اگر شما فرد به اصطلاح صبح خوني هستين و صبح ها درس ها رو بهتر مي فهمين سعي کنين شب هم همون حدود يازده تا دوزاده بخوابين و صبح ها حدود ساعت شش تا هشت صبح از خواب بيدار بشين تا بتونين از بازه ي صبحتون به خوبي استفاده کنين
و اگر فرد شب خوني هستين و دوست دارين تا شبا درس بخونين مثلا حدود ساعت دو ديگه بخوابين و ساعت نه  تا ده صبح حداکثر بيدار بشين

اين اشتباه رو هرگز انجام ندين که شبا رو کاملللل بيدار بمونين و درس بخونين و صبا بخوابين چون در طولاني مدت هم باعث کاهش تمرکزتون خواهد شد و هم بعد از مدتي احساس خستگي مفرط به سراغتون مي آد 

پس سعي کنين ريتم طبيعي و متعادلي براي بدن و خوابتون تنظيم کنين
اگر به خواب بعد از ظهر احتياج دارين حتما توصيه مي کنم که بخوابين
اما با دو تا شرط 
يک اينکه ساعت خواب بعد از ظهرتون  رو تنظيم کنين  
تجربه ي شخصي من نشون داده حدود نيم تا يک و نيم ساعت براي افراد مختلف خواب بعد از ظهر کفايت مي کنه در صورتي که شب خوب خوابيده باشين 

و اينکه بعد از ظهر بعد از بيدار شدن از خواب به خودتون يه ربع فرصت بدين تا مغزتون دوباره راه بيافته

ارادتمند شما یگانه میرزایی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش