چگونگی آزمون دادن

سلام به همه ي بچه هاي کنکوري عزيز
من يگانه ميرزايي هستم دانشجوي پزشکي دانشگاه شهيد بهشتي و مشاور تخصصي گروه راد  
مي خوام توي اين مقاله به صورت کاملا مفصل و دقيق نحوه ي آزمون دادن رو بهتون توضيح بدم 
چيزي که خيلي ها شايد به درستي ندونن و به درستي انجام ندن 

دوستان عزيزم شما با آزمون دادن تنها نيمي از مسير را طي کرده ايد و تنها با بررسي و ارزيابي درست آزمون مي تونين به هدف نهايي يعني يادگيري و پيدا کردن اشکالات خودتون دست پيدا کنين و از آزمونتون نهايت استفاده  استفاده رو ببرين
شما از ابتداي دفترچه ي آزمون شروع به پاسخ دهي به سوالات مي کنيد 
و اگر به هر نوع از سوالات زير رسيدين سوال مورد نظر را علامت دار کنيد و ازش رد شويد

1. اگر به سوالي رسيدين که اصلا بلد نبوديد کنارش علامت(-) قرار بدين و ازش رد بشين 

2. اگر به سوالي رسيدين که پاسخ سوال رو بلدين اما زمان زيادي رو بايد براي رسيدن به پاسخ صرف کنين کنار سوال علامت (×) قرار بدين و از کنارش رد بشين 
معمولا سوالات محاسباتي رياضي و فيزيک شامل اين نوع سوالات هستند
3.اگر به سوالي رسيدين که قبلا مبحث رو مطالعه کردين اما الان فراموش کردين و پاسخ سوال رو يادتون نمي آد کنار سوال علامت (ف) به معني فراموش کردين مي زارين و از کنارش رد ميشين 

4. اگر به سوالي رسيدين که براي پاسخ دهي بهش شک داشتين کنارش علامت (ش) مي زارين و ازش رد ميشين 

5. اگر به سوالي رسيدين که نصفه و نيمه بلدش هستين و در واقع يادگيري ناقص داشتين کنارش علامت ( ي ن ) به معني يادگيري ناقص مي زارين و از کنارش رد ميشين 

مثلا سوالات محاسبه اي که فقط تا يه جايي از راه حل رو بلدين
خب حالا بايد با اين علامت ها چه کار کنيم و چه طوري به سوالات پاسخ بديم ؟

به عنوان مثال براي درس ادبيات قراره شما 15 دقيقه وقت بزارين 
شروع به حل سوالات از ابتداي دفترچه مي کنيد و هر سوالي رو که بلدين و به جوابتون مطمئن هستيد پاسخ ميدين و به هر نوع از سوالات فوق رسيدين سوال مربوطه رو علامت دار مي کنيد و از کنارش رد ميشين تا به انتهاي درس ادبيات برسين 
وقتي به انتهاي درس رسيدين مجدد به ساعتتون نگاه مي کنيد به عنوان مثال از 15 دقيقه اي که براي درس ادبيات در اختيار داشتين الان حدود 10 دقيقه گذشته و 5 دقيقه وقت باقي مونده 
شما در واقع 5 دقيقه زمان در اختيار دارين در حالي که به هر آن چيزي که در درس ادبيات بلد و مطمئن بودين پاسخ دادين و به درصد قابل قبولي دست پيدا کرديد و حالا اين 5 دقيقه به آرامش به سوالات علامت دار خودتون برمي گردين
به اين ترتيب که اگر سوال (×) دارين در فرصت باقي مونده اول به سراغ اين نوع سوالات ميرين يعني سوالايي که مي دونين که جواب رو بلدين اما براي رسيدن به جواب بايد وقت زيادي رو بزارين پس طبيعيه که در اخر کار و بعد از اتمام پاسخ گويي به تمام سوالات به سراغ اين سوالات برين و با ارامش خاطر براشون وقت بزارين 

اگر در ابتدا يعني همان زماني که براي بار اول به حل سوالات هر درس مي پردازيم اين سوالات رو حل کنيم وقت زيادي رو بايد به اين نوع سوالات اختصاص بدهيم و طبيعتا دچار نوعي استرس براي پاسخ دهي به ساير سوالات ميشيم 
و اصلا شايد بعضي مواقع ما به خاطر حل اين سوال چند تا سوال ديگر که بلديم رو از دست بديم و عملا کلي از اين کار ضربه مي خوريم

پس ابتدا سوالات (×) رو حل ميکنيم 

فرض مي کنيم در درس ادبيات ما يک سوال (×) داشتيم که بعد از حلش مجدد به ساعت نگاه مي کنيم و مثلا هنوز 2 دقيقه از زمان 15 دقيقه رو در اختيار داريم
سپس به سراغ سوالات (ف) مي رويم يعني همان سوالاتي که در جلسه ي ازمون فراموش کرده ايم تا ببينيم چيزي به يادمان مي آيد يا نه 
چون الان استرس از دوش ما برداشته شده و به درصد قابل قبول خودمان دست پيدا کرده ايم گاهي مغز دچار جرقه ي ذهني مي شود و جواب اين نوع سوالات به يادمان مي آيد 

بعد مجدد به ساعت نگاه مي کنيم اگر وقت باقي مانده بود مي توانيم به سوالات شک دار بازگرديم و آن ها را مرور کنيم و اگر وقت تمام شده بود با همين روش به سراغ درس بعدي مي رويم

ما بايد در طي آزمون هاي متوالي براي سوالات شک دار خودمان برنامه ريزي کنيم 
مثلا شما به اين نتيجه مي رسيد که در آزمون هاي متوالي هر چه سوال شک دار در درس دين و زندکي پاسخ داده ايد همه اشتباه بوده اند و در عوض اکثريت سوالات شک داري که در درس زبان انگليسي پاسخ داده ايد درست هستند و بنابراين به اين نتيجه ي منطقي مي رسيد که به سوالات شک دار در درس زبان انگليسي پاسخ دهيد و به سوالات شک دار درس دين و زندگي جواب ندهيد
و با همين روش درس به درس جلو مي رويم و پاسخ ميدهيم 

شما در آزمون هاي متوالي بايد براي ترتيب پاسخ دهي دروس هم تصميم گيري کنيد
البته توصيه ي من اين هست که ترتيب پاسخ دهي دروس دفترچه ي کنکور را به هم نزنيد

همچنين بايد از روش زمان هاي نقصاني براي پاسخ دهي به سوالات استفاده کنيد 
يعني براي هر درس عمومي 15 دقيقه زمان بگذاريد و در اخر 15 دقيقه زمان براي مرور و جمع بندي تمام دروس عمومي در اختيار خواهيد داشت 

و براي هر درس اختصاصي 30 دقيقه زمان بگذاريد و در نهايت 30 دقيقه براي بررسي و ارزيابي کلي دروس اختصاصي در اختيار خواهيد داشت ( به استثناي 15 دقيقه ي زمين شناسي ،که مي تونين اين زمان رو هم براي درس زمين شناسي اختصاص بدين و هم براي دروس ديگه )

همچنين در آزمون هاي متوالي بايد براي زمان هاي پاياني که در اختيار داريد برنامه ريزي کنيد که قرار است در زمان هاي بازگشتي چه کاري انجام دهيد و به چه صورت

ارادتمند شما یگانه میرزایی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش